דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקורת פנימית 

מאת    [ 27/06/2011 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2424 פעמים ]

ארגונים מתארגנים מחדש וממציאים את עצמם מחדש בשביל לשנות את המטרות והתהליכים שלהם על מנת לתת מענה הולם לסביבה המשתנה באופן תמידי. בהקשר לשינוי ולתחרותיות הגוברת בכל התחומים, ארגונים שואפים להשיג יתרונות יצרניים ומשפרים את המתודות וכלי הניהול שלהם.

במצב זה, פעולת הביקורת מתערבת יותר ויותר באבחנת מצבים מסויימים, כולל את נצילות החברה, כדאיות ויעילות של בקרות ותהליכים, ובמניעת הונאות ומעשים בלתי חוקיים. מבחינה זאת, התפקיד של ביקורת פנימית התפתח כפונקציה מפותחת היטב כהשתקפות של הצרכים והציפיות של החברה בכללותה לשרוד ולשגשג בשוק.

מה זה למעשה ביקורת פנימית?

ההגדרה המוסדית של ביקורת פנימית היא פעילות עצמאית של הערכה אובייקטיבית וייעוץ אשר מכוונת להוספת ערך ושיפור פעולות החברה להשגת מטרותיו באמצעות גישה שיטתית וממוסדת להערכת יעילות התהליכים של ניהול סיכונים, פיקוח ומנהל.

התמקדות זו בחברה אינה אלא תרגום של ההתפתחויות והשינויים בתפקיד של ביקורת פנימית בעשור האחרון. השינוי התבסס על תזוזת הפרדיגמה אשר השמיטה את הפונקציה המסורתית של פיקוח פיננסי או ביקורת חשבונאית, והעבירה את התמקדות הפונקציה של ביקורת פנימית בזיהוי כל הסיכונים המעורבים בפעילויות השונות של החברה, דבר המבטיח כי כל המטרות יושגו ביעילות רבה ככל האפשר.

ביקורת פנימית כשותפה אסטרטגית לעסק

במובן זה, ניתן לצפות כי ביקורת פנימית היא בראש ובראשונה כלי תמיכה לניהול ולהשגת מטרות החברה. ביקורת פנימית פועלת כשותף הנהלה אסטרטגי וככזו היא פועלת כמייעצת בזיהוי הסיכונים ובהצעת האסטרטגיות האפשריות לפעולה שתאפשר לחברה את הביצועים הטובים ביותר במגזר.

ביקורת פנימית היא חלק טבעי ונחוץ לכל חברה, בכך שהיא מקנה ניתוחים והערכות, נקודות מבט, המלצות, תוצאות, טיפים ומידע לגבי כל פעילות הנמצאת תחת ביקורת, כולל הקידום של פיקוח יעיל יותר במחיר סביר. ביקורת פנימית צריכה להשגיח על יעילות המערכת המוטמעת, לגלות חולשות, לעמוד על הנסיבות, לאבחן את ההשפעה ולהמליץ על פתרונות. זו הדרך למדידת משאבים (אנושי, חומרני, כספי ואינפורמטיבי) ולסייע לאלו המובילים את החברה ומנהלים אותה לאמת, לבסס או לשנות את האסטרטגיה שלהם.

ביקורת פנימית צריכה לפעול מתוך החברה, להעריך את יעילות התוצאות ביחס למשאבים הנמצאים לרשותו, כמו גם את החסכון והיעילות של בקרות פנימיות במקום לניהול משאבים. ביקורת פנימית, בשביל להתאים למגמות החדשות, צריכה להיות זריזה וגמישה לאימוץ סממנים חדשים אשר יוסיפו ערך לחברה.

תוספת הערך היא סך האינטרסים הפנימיים והחיצוניים המאפשרות רווח, לאו דווקא בהקשר לכסף, אשר משמש לחיזוק הנהלת החברה בכללותה. נקודת מפתח נוספת עבור ביקורת פנימית היא בדה-מיסטיפיקציה של הפונקציה, מתפישתה כמטרד הקיים אך ורק בשביל להצביע על טעויות ועד לראייתה כשותפה אסטרטגית להשגת תוצאות משותפות - זוהי התרבות החדשה של ביקורת פנימית.



HLC- מחשוב בהגיון גבוה.


מיתוג עסקים באינטרנט http://www.hlc.co.il






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב